Що нам несе бюджет 2017 року? Відповіді озвучено на засіданні президії ФПО

Що нам несе бюджет 2017 року? Відповіді озвучено на засіданні президії ФПО

Що нам несе бюджет 2017 року? Відповіді озвучено на засіданні президії ФПОДнями відбулося засідання президії Федерації профорганізацій Чернігівської області, де було розглянуто низку вкрай важливих питань, пов’язаних з параметрами бюджетного фінансування низки державних видатків.

Члени Президії заслухали та обговорили інформацію представників Департаменту економічного розвитку обласної державної адміністрації та Департаменту фінансів обласної державної адміністрації щодо формування проекту бюджету області.

Представники державних структур проінформували присутніх про прогнозні розміри прожиткового мінімуму на 2017 рік; розрахунок потреб в коштах на оплату комунальних послуг та енергоносіїв у 2017 році установами та організаціями, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету.

Зазначені питання спровокували бурхливе обговорення серед членів Президії. Якщо по суті проблеми, то відповідно до листа Міністерства охорони здоров’я України від 02.08.2016 р. №10.1-20/19872 «Щодо підготовки бюджетних запитів до проекту державного бюджету на 2017 рік та проекту прогнозу державного бюджету на 2018–2019 роки» з обсягу медичної субвенції на 2017 рік виключено видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв комунальних закладів охорони здоров’я, які з 1 січня пропонується здійснювати виключно за рахунок власних коштів відповідних місцевих бюджетів.

П. 2.29 Генеральної угоди про регулювання основних принципів і норм реалізації соціально-економічної політики і трудових відносин в Україні Говорить про зобов’язання Кабінету Міністрів України забезпечити у 2017 році скорочення грошового розриву між розміром посадового окладу (тарифної ставки) працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки і мінімальною заробітною платою на рівні, що перевищує прогнозний індекс споживчих цін (грудень до грудня попереднього року). На жаль, дана норма не передбачена у проекті Держбюджету на 2017 рік.

Далі… Проект Держбюджету на 2017 рік ґрунтується на тому, що освітня субвенція має використовуватись лише на оплату праці педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів. Заробітна плата непедагогічних працівників та інші видатки мають здійснюватися з місцевих бюджетів.

Профспілкові лідери зійшлися на думці, що така законодавча ініціатива є небезпечною. Так, у 2016 році, коли освітня субвенція могла використовуватись на будь-які поточні видатки загальноосвітніх навчальних закладів, більшість місцевих бюджетів Чернігівської області не мали змогу забезпечити належне фінансування загальноосвітніх навчальних закладів. Аналіз місцевих бюджетів Чернігівської області станом на 01.01.2016 свідчить, що в структурі видатків на загальноосвітні навчальні заклади освітня субвенція складала 90,5 %, а власні кошти місцевих бюджетів – лише 9,5 %. У кошторисах на заробітну плату спрямовується в середньому 71 %, із них на зарплату педагогічних працівників – близько 53 %.

Що нам несе бюджет 2017 року? Відповіді озвучено на засіданні президії ФПОТаким чином, для забезпеченні фінансування загальноосвітніх навчальних закладів на рівні попереднього року у 2017 році частка власних коштів місцевих бюджетів у структурі видатків має зрости з 9,5% до 47%. При цьому жодних законопроектів про зміни до Податкового чи Бюджетного кодексів України Урядом не подано. Це не дає підстав вважати, що доходна частина місцевих бюджетів зросте і вони зможуть забезпечити утримання загальноосвітніх навчальних закладів.

Члени Президії переконані, що за рахунок освітньої субвенції має фінансуватись не лише оплата праці педагогічних працівників, а всіх працівників загальноосвітніх навчальних закладів, а також інші захищені видатки.

Порівняння освітньої субвенції у Держбюджеті на 2016 рік та у проекті Держбюджету на 2017 рік по адміністративно-територіальних одиницях Чернігівської області свідчить про те, що її сума зменшиться на 10,1 %. При чому найбільш значне зменшення освітньої субвенції спостерігається по обласному бюджету – на 46,1 %. За таких обставин у 2017 році неможливо буде забезпечити належне фінансування загальноосвітніх навчальних закладів обласного підпорядкування.

Резюмуючи, можна впевнено говорити, що запропоноване Урядом підвищення мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії не вирішує питання підвищення добробуту населення. Прогнозний індекс споживчих цін на 2017 рік та розрахунок потреби в коштах на оплату комунальних послуг та енергоносіїв у 2017 році установами та організаціями, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету (збільшити в середньому на коефіцієнт 1,1095), вище підвищення мінімальних державних стандартів.

Що нам несе бюджет 2017 року? Відповіді озвучено на засіданні президії ФПООтже, замість поліпшення життя населення отримає жорстку економію Урядом бюджетних коштів, багатократне підвищення цін (тарифів) на житлово-комунальні послуги та високу інфляцію споживчих цін.

Президія ФПО вирішила направити звернення до обласної державної адміністрації та обласної ради щодо врахування при формуванні та затвердженні обласного та місцевих бюджетів всіх рівнів всіх передбачених чинним законодавством та галузевими угодами гарантій та стандартів соціального спрямування.

Також прийнято рішення звернутися до Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України та Міністерства фінансів України з питання збільшення обсягу освітньої та медичної субвенцій для Чернігівської області до рівня, не менше 2016 року.

За результатами обговорення Президія ухвалила постанову “Про спільні дії ФПО, членських організацій та соціальних партнерів при формуванні проекту бюджету області на 2017 р.”.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *